måndag 16 mars 2009

Välkommen till världen

...lille bebis. Äntligen kom han, och han ser ut att vara sin mor upp i dagen! Stort grattis till er båda! Om jag uppfattat det rätt så kommer han att dela födelsedag med min far. Bra där, ingen risk att jag glömmer den dagen! Själv var jag på min fars 60-årsfest i lördags, vilket var mycket trevligt. Jag träffade en hel del folk som jag inte sett på över 10 år, sådant är alltid spännande. Att jag och min kära storasyster sedan tvingades till tvåstämmig acapellasång, som dessutom dokumneterades var mindre trevligt. Men vad gör man inte för sin älskade pappa. Brittis och Peter var också där. Alltid lika kul att träffa dem, känns lite som en bonusfamilj de där Morsings. Brittis berättade att hon faktsikt brukade följa min blogg, även om det inte var så mycket att följa. Jag skriver ju allt för sällan här. Men men, jag ska försöka bättra mig, men vågar inte lova någonting. Jag har väldigt mycket aktiviteter för mig just nu efter jobbet. 4 dagar i veckan är uppbokade närmaste 3 veckorna, vilket kan kännas lite tungt även om det handlar om roliga saker. Dels är det kör, sedan är det bandet också, och på det ska det nu göras en cabaré. Fotbollen har jag fått lägga åt sidan, men tänkte försöka ta upp den så fort cabarén är avklarad. Nu har vi ett par spelningar bokade med bandet också! Ska bli riktigt kul!

Barcelonaresan är nu bokad! Den 30:e maj bär det av då jag ska gästa ett bröllop i Girona. Sedan kommer Hanna ner den 31:a och vi åker till Bcn för att stanna där fyra nätter. Ska bli spännande det där med bröllopet...och lite läskigt. Känns som att såväl spanskan som engelskan är lite ringrostig, och jag är ytterst tveksam till att någon där kommer att prata svenska. Men men, efter ett par glas vin kommer jag förmodligen prata båda dessa språk mer eller mindre flytande :-).

Nu ska jag åka hem och äta nudlar! De sålde mina gamla favvonudlar på Vi, 8st för 25 kr, så jag var ju tvungen att slå till. Nissins räknudlar naturligtvis, tror såväl Fridis som Linda och Majsan vet vad jag pratar om :-). Har nog inte ätit sådana sedan mellanstadiet...

I leave bye

2 kommentarer:

  1. Japp, vi passade in så att han skulle komma på Pers födelsedag, allt för att underlätta :)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar blogg! Här kan man verkligen hänga med i ditt liv, fotsätt så!

    SvaraRadera